#Tb Beter dan Ivoor of goud
Enquête: 029-Ik ben gelukkig in mijn huwelijk! Ja Nee

Binnen/buitenland

Islam criticus is het niet eens met Angela Merkel

De Egyptische Islam criticus Hamed Abdel-Samad heeft bezwaar aangetekend tegen uitspraken van de Duitse bondskanselier Angela Merkel en Margot Käßmann, ambassadeur van de Evangelische Kirche in Deutschland. Merkel reageerde begin september tijdens een bijeenkomst met studenten in Bern op de vraag hoe de Westerse cultuur zich kan beschermen tegen de aanhoudende islamisering met de woorden: "Misschien moeten wij ook gewoon de moed hebben om te zeggen dat wij christenen zijn!" Käßmann zei dat ze “Over bezorgde burgers altijd een beetje moet glimlachen. Ga ’s zondags naar de kerk dan hoeft u geen angst te hebben voor overvolle moskeeën."

De Egyptische politicoloog Abdel-Samad schreef hierover op Facebook: "Ik zou die twee nette en onbezorgde dames willen zeggen niemand ging vaker naar de kerk als de christenen van Bagdad en Mossul, maar het heeft ze niets geholpen. Vervolgde christenen over de hele wereld heeft het nooit geholpen dat zij openlijk het christelijke geloof belijden. Integendeel! De terroristische organisatie "Islamitische staat" (IS) heeft In Syrië en Irak honderdduizenden christenen, Yazidis, en gematigde moslims verdreven en een "kalifaat" uitgeroepen, waarin de terroristische groep, de islamitische religieuze wet Sharia met brutaal geweld doorzet. Wie niet over gaat tot de Islam en geen belasting betaald, moet er op rekening vermoord te worden.”

Bron: Idea Duitsland

Reageren


Anne

01-07-2017 12:16
De islam wordt een gevaar voor Europa, dus ook voor Nederland. Er circuleren nu al web sides dat de islam in de toekomst de grootste religie van de wereld zal worden!
Terwijl de Bijbel deze religie als vals bestempeld. En geen wonder want deze gaat uit van Satan de Duivel die in de Bijbel de god van deze wereld wordt genoemd! Wij leven nu in de laatste dagen van dit decennium tot Armageddon over de aarde zal komen. Waarin de ware God Jehovah de ongelovigen afgoden dienaars, zoals de Bijbel dit zegt in 2 Petrus 3: vers 7, met vuur zal vernietigen!

bijwoner

13-09-2015 08:42
Klaarblijkelijk is 'islam criticus' een term afkomstig uit 3 fatwa's die uitgesproken werden vanaf 2004-11-04wo en later . Die hadden ongeveer de volgende inhoud: Ieder moslim die in Nederland daden van terreur of onderdrukking pleegt richting de Christelijke Islam criticus die zich vanuit De Bijbel tegen De Heilige Koran richt, is: a) Vervloekt door Allah. b) Zijn bezit vervalt aan de plaatselijke moskee en zijn vrouw moet verkracht worden. c)Het is de verantwoordelijkheid van de plaatselijke imam dat zelf de herinnering aan deze dwaas (en zijn familie) wordt weggevaagd.
Bovenstaande fatwa's zijn vanuit Londen, Teheran en Bagdad uitgesproken binnen 1 week nadat ikzelf aan De ParallelKoran begon.
Dien ten gevolge behoeft De Islamitische wereld zich niets aan te trekken van figuren zoals Hamed Abdel-Samad zich nu profileert. Hij heeft geen kennis van De Bijbel, is niet geïnspireerd door de Geest van Jezus Christus en is zelfs niet begaan met moslims die misleid door De Islam en DHK nu gevaar lopen voor eigen lijf en leden.

Rick Jansen

12-09-2015 10:30
In het citaat "hoe de Westerse cultuur zich kan beschermen tegen de aanhoudende islamitisering" zitten een aantal onware vooronderstellingen.
Allereerst de term "islamitisering". Het percentage moslims in het Westen is nog steeds heel erg klein. Dus is er geen sprake van islamitisering.
Ten tweede spreekt er angst voor moslims uit. Die angst hoeven wij niet te hebben. Het grootste deel van de moslims is gematigd en helemaal niet IS-gezind.
Het grootste gevaar voor de Westerse cultuur is secularisering. Dat God en geloof uit de samenleving verdwijnen, vrijwillig of gedwongen. In de strijd daartegen vinden we moslims als bondgenoten op ons pad.

Mathijs Vos

12-09-2015 03:16
Ik ben het eens met de kritiek van deze meneer, echter denk ik dat mw. Merkel het in deze vooral heeft over de situatie in West-Europa waar de verhoudingen toch iets anders liggen dan in het Midden-Oosten...

Alie Brandenburg

12-09-2015 02:29
God heeft ons voorzegd,(Bijbel) dat wij met vervolging en onderdrukking te maken krijgen. Maar wie overwint zal de kroon behalen en als je volhoudt tot het einde, dus Jezus niet zullen verloochenen, zullen wij met hem voor eeuwig leven