Grootsgedrukt
Enquête: 127- Kunnen christenen nog naar Turkije? Ja Nee
Agenda:   Conferenties & Cursussen ||  Concerten ||  Evenementen ||  Bericht aanbieden

Binnen/buitenland

Meerdere christenen in Afrika vermoord

De afgelopen dagen zijn enkele christenen slachtoffer geworden van terroristische aanslagen in Afrika. In Nigeria stierf Joseph Kurah (foto) de voorganger van de Evangelische kerk ‘Winning All’.

Volgens de christelijke informatie service ‘World Watch monitor’ werden de vader van zeven kinderen en drie vrienden door gewapende mannen in de stad Obi aangevallen. Terwijl zijn vrienden wisten te ontsnappen, werd Kurah door de aanvallers gedood. Volgens rapporten van ooggetuigen waren de daders islamitische herders van de Fulani stam.

“Ze hebben het lichaam van de overledene ernstig verminkt. Christenen worden in Nigeria vaak vervolgd. Niemand praat over de vele christenen die dagelijks in Nigeria worden vermoord", aldus een neef van de overleden voorganger. De politie heeft enkele verdachten gearresteerd.

48 procent van de 177 miljoen mensen van Nigeria is lid van een christelijke kerk, 51 procent is moslim.

Reageren


Otto

09-07-2016 06:05
Elke dag moeten wij bidden voor al onze broeders, en zusters die vervolgd worden om hun geloof in Jezus. Ook voorgangers in kerken, en evangelie bijeenkomsten moeten dat gaan doen, elke dienst weer heel Mattheus 25 vers 31t/m 46 dit gaat puur over de verdrukte christenen, en vooral vers 40 getuigd hiervan, onze minste broeders, en zusters moeten wij steunen, want zij leiden, worden gemarteld, lijden honger, zitten in gevangenissen, kortom wij moeten ons laten horen, en onze gebeden moeten hen dragen, door hun beproeving heen. Ik roep elke christen op, maak er een roeping van, om elke dag deze broeders, en zusters mee te dragen in je gebed, en voorgangers, en evangelisten, jullie elke zondag in jullie diensten, en doe dit ook voor het volk Israel, die het ook steeds moeilijker gaat krijgen. Nu moeten wij kleur bekennen, want vele kinderen Gods zijn in grote nood!!