#T - Grootsgedrukt
Enquête: 018-Mijn kerk of gemeente neemt de zendingsopdracht serieus! Ja Nee
Agenda:   Conferenties & Cursussen ||  Concerten ||  Evenementen ||  Bericht aanbieden

Binnen/buitenland

Niet bidden voor einde vervolgingen

“Christenen in het Westen moeten niet bidden voor een einde van de vervolgingen van christenen in het Midden-Oosten. Omdat juist door deze vervolgingen steeds meer moslims christen worden. Dit is onderdeel van Gods plan, om Zijn gemeente te bouwen.”

Uw mening: 095-Ik bid regelmatig voor vervolgde christenen!

Dat zei een jonge christin uit het Midden-Oosten op 7 augustus in de MeadowBrook Baptist Church in Gadsden (US staat Alabama). Naam en land van herkomst van de jonge vrouw, die Maryam genoemd werd, werden wegens veiligheidsredenen niet openbaar gemaakt, schrijft de internet krant ‘Christian Post’ uit Washington.

Maryam zei dat christenen in vele delen van het Midden-Oosten vanwege hun geloof worden geïntimideerd en bedreigd. Moslims hebben bijvoorbeeld gedreigd haar vader te doden en de gezichten van zijn dochters met zuur te verminken. Aan de andere kant hebben steeds meer moslims vragen over hun godsdienst: "Wie is deze God met de naam Allah, die beveelt mensen te doden?" Velen tonen interesse voor de God van de Bijbel. Ze zijn gefascineerd door de toewijding en de vergeving van christenen.

Maryam meldde dat een dominee in de afgelopen vijf jaar 6000 moslims heeft gedoopt: "God is aan het werk." Natuurlijk moeten christenen in Europa en de Verenigde Staten blijven bidden voor hun broeders en zusters: "maar we moeten anders bidden! Bid niet dat de vervolgingen stoppen. Vraag God christenen te bemoedigen zodat zij echte getuigen kunnen zijn!"


Reageren