Grootsgedrukt
Enquête: 003-Ik geloof dat het scheppingsverhaal letterlijk waar is. Ja Nee
Agenda:   Conferenties & Cursussen ||  Concerten ||  Evenementen ||  Bericht aanbieden

Binnen/buitenland

45.000 christenen bedreigd door vervolging

Zo’n 45.000 christenen die uit Irak naar Turkije gevlucht zijn voor de terreurgroep ‘Islamitische staat’ (IS) zullen daar te maken krijgen met discriminatie en vervolging. Dat heeft de voorzitter van de raad ter ondersteuning van de Irakese christenen in de staat Illinois (Amerika) Juliana Taimorazy, tegenover het televisiestation CBN gemeld.

Volgens haar worden christenen gewaarschuwd hun geloof vooral niet openlijk te tonen door bijvoorbeeld een ketting met een kruis te dragen. Als moslims ontdekken dat de vluchtelingen christen zijn worden zij vaak verdreven. Ook weigeren moskeeën en lokale islamitische hulporganisaties christenen te ondersteunen.
 
Veel christelijke vluchtelingen hebben als doel om door te reizen naar de Verenigde Staten, waar ze in vrede hopen te leven en hun geloof kunnen praktiseren. Maar de Amerikaanse regering doet niets om deze christenen te helpen, kritiseert Taimorazy. Ze moedigde kerken aan zich in te zetten voor de christenen in het Midden-Oosten: "Als we niets doen en als we niet gezamenlijk bidden voor de vluchtelingen in het Midden Oosten zullen er daar binnenkort geen christenen meer zijn."

Het bestuur van de vereniging van ‘christelijke advocaten’ heeft verantwoordelijken in politiek en maatschappij opgeroepen nog meer te doen voor vervolgde christenen over de hele wereld. In een resolutie roept de organisatie 'alle christelijke juristen' op zich ervoor in te zetten dat christenen een humaan leven kunnen leiden en hun religie kunnen uitoefenen. Volgens een studie door het Amerikaanse Pew Research Institute uit Washington worden christenen in 111 landen gediscrimineerd en vervolgd vanwege hun geloofsovertuiging. Vooral in moslim gedomineerde landen kunnen christenen hun geloof niet vrij beleven. De vervolging varieert van gedwongen islamisering, martelingen en verkrachtingen tot moord en brandstichting en aanvallen op kerken.

Reageren


Otto

22-10-2016 07:10
Iedereen heeft mensenrechten, behalve de verdrukt en vervolgde christen. Er is een rapport in Duitsland uitgekomen, daar maakt men zich zorgen over honderden christen vluchtelingen voornamelijk kinderen die daar misbruikt, en geslagen worden door moslims 743 christenen, en 10 yazidis waren het slachtoffer in de leeftijd van 5 tot 12 jaar. Vluchtelingen centra's in Duitsland moeten meer doen om christenen te beschermen tegen aanvallen van moslims die ''vaak en landelijk'' in kampen voorkomen. Ook in Nederland hebben de christelijke vluchtelingen het moeilijk in de asiel centra's maar daar hoor je weinig over, maar op de achtergrond wordt daar ernstige zorgen over gemaakt. 45.000 christenen bedreigt, dat gebeurd trouwens al jaren lang, en het christelijk westen reageert lauw op deze berichten, behalve als het een moslimvluchteling betreft, dan staan de westerse christenen met de armen open, wat een schande om zo je eigen broeders, en zusters te verraden het is een diepe schande in bijna geen kerk, of evangeliegemeente wordt nog gebeden voor deze mensen, nee lekker op je zelf gericht, lekker kerkje spelen, en al jaren lang heb je de vervolging gedoogd omdat je zwijgt over al die vervolgede broeders, en zusters. Ik ben zo teleurgesteld dat ik er bijna geen woorden voor kan vinden, kom nou eens op elke dominee, of evangelist die dit leest, besteed er elke zondag in je dienst eens wat tijd, en gebed aan, en elke zondag weer voor deze vergeten groep, daarom ben ik ook alleen maar voor om christelijke asielzoekers op te nemen, en dan pas naar zware controle andere, maar mijn christen broeders, en zusters hebben voorrang zoals in de bijbel tegen ons gezegd wordt onder andere Galaten 6 vers 10, en 1 Timotheus 4 vers 10. Ook zijn er in het Europees parlement vragen gesteld over de zorgen die men heeft over de vluchtelingen uit syrie , want die brengen een enorme Jodenhaat mee naar Europa, ook daar hoor je weinig over in pers, en media, en ook door de instroom van vele moslimvluchtelingen is de haat naar de Joodse medeburgers in Nederland flink toegenomen, een Joodse school in Amsterdam heeft nu een hek van 6 meter hoog om hun school gebouwd alleen al voor de dreigingen, en wij als christenen laat dit gebeuren Gods verbondsvolk nota bene en wij zwijgen. In 1940 kregen de Joden de schuld, en nu weer, en kerkelijk Nederland zwijgt, wat een schande. Ik kan nog wel even doorgaan zo, maar ik hoop dat ik dit niet doe voor een blinde muur, maar ik hoop door dit stukje, dat er ogen open gaan, en dat wij eens gaan denken aan al die verdrukte christenen ook in de asielzoekers centra, en onze Joodse medeburgers, om deze in onze zondagsdiensten, en bijeenkomsten te gaan steunen, en vooral in gebed.