#T Uitdaging 14-15 december in bus
Enquête: 035-Hebt u wel eens een burn-out gehad? Ja Nee

Binnen/buitenland

Christelijk verzet tegen lesbische yoghurt reclame

Het yoghurtmerk Chobani Greek heeft in de VS christelijk verzet geoogst door een reclamecampagne rond het thema ‘Love This Life’. Daarin komt onder meer een commercial en advertentie voor, waarin een lesbisch stel – naakt onder de dekens - in bed ligt en een van de partners van het product eet. De producent wil de yoghurt als zacht en sexy positioneren, maar kreeg het aan de stok met One Million Moms, een vrouwenbeweging die onderdeel is van de American Family Association, een voor traditionele gezinsvorming opkomende organisatie.

One Million Moms (OMM) ziet in de uiting een poging om zonde te normaliseren. Ook redacteur Jennifer LeClaire van het Amerikaanse blad Charisma heeft zich fel tegen de campagne uitgesproken. “Deze commercial promoot niet alleen relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht, inclusief lesbiennes, maar de twee vrouwen in kwestie dragen ook trouwringen”, zegt OMM. De advertentie roept uit: ‘Dit leven liefhebben is het natuurlijk te leven’. Maar er is niets natuurlijks aan homoseksualiteit, zegt OMM. “Wat heeft yoghurt verkopen met homoseks te maken? Helemaal niets, maar Chobani wil een verband tussen die twee leggen.”

De organisatie vindt niet alleen dat dit adverteren de agenda van de homo- en transgenderbeweging steunt, maar maakt er zich ook zorgen over dat de commercials wordt uitgezonden als kinderen nog tv kijken. Zij heeft opgeroepen tot het tekenen van een petitie en op andere manieren te protesteren bij de fabrikant. Eerder al ging zij tekeer tegen andere merken die met hun reclame zouden uitnodigen tot seksuele zonden.

LeClaire verwijst naar Romeinen 1:26 en 27: "Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door een tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven en zijn in wellust voor elkaar ontbrand, als mannen met mannen schande bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.”

Maar zelfs als het om een naakt heterostel in bed ging, zou de commercial op tv voor OMM en LeClaire niet kunnen. Volgens een woordvoerder van de fabrikant past de advertentiecampagne in de missie beter voedsel voor meer mensen te maken en is zij in overeenstemming met het streven van het bedrijf de homogemeenschap te steunen.

Klik hier als u de commercial wilt zien!


Reageren