#T - Grootsgedrukt
Enquête: 009-Israël moet een Palestijnse Staat toestaan. Ja Nee

Binnen/buitenland

Kerk in Actie start identiteitscampagne

In de week voor Pasen start Kerk in Actie, de hulporganisatie van de Protestantse Kerk, wederom met de 'Geloven in delen' campagne. Met deze campagne laat Kerk in Actie zien wat haar identiteit is: geïnspireerd door Jezus Christus, willen zij delen wat ons gegeven is. Om in Nederland en wereldwijd mensen hoop te bieden en tot hun recht te laten komen.

De campagne is een vervolg op de tv-campagne van vorig jaar. Daarin werd een afbeelding van Jezus versnipperd en uitgespreid over de wereld. Als beeld voor de kerk in actie die wereldwijd het voorbeeld van Jezus navolgt, die het ultieme offer gaf: Zijn leven. Daar komt de motivatie om te delen vandaan.

In de spotjes die komende weken te zien zijn, komt dit beeld terug. Nu zijn mensen van Kerk in Actie te zien die een afbeelding van zichzélf versnipperen en uitstrooien over de wereld. Hun snippers waaieren uit en komen terecht bij projecten die Kerk in Actie steunt. Om daarmee te benadrukken dat de kerk wereldwijd het voorbeeld van Jezus navolgt om te delen.

Wereldwijd delen
In de spotjes staan drie projecten centraal die Kerk in Actie ondersteunt. Deze projecten staan symbool voor wereldwijde projecten die door kerken en kerkelijke organisatie worden uitgevoerd voor mensen die steun nodig hebben. In Oeganda hebben mensen weer schoon water. In Bangladesh versterkt bijbelonderwijs kansarme groepen. En in Nederland krijgen kwetsbare kinderen een nieuw thuis dankzij de steun van Kerk in Actie.

Eén van de mensen die te zien zijn in de commercials is Elise Kant, die diaconieën bijstaat in Noord-Holland: "Voor mij is meedoen aan dit spotje een aansporing om te delen met anderen. Om niet weg te kijken, niet op te houden, maar door te gaan met delen. Zo kunnen we verschillende plekken op deze wereld met elkaar verbinden."

Op de speciale campagnewebsite www.gelovenindelen.nl zijn de verschillende tv-spots te bekijken. Ook is er meer informatie over de projecten in de commercials en het verhaal achter de campagne te vinden.


Reageren