#Tb 15 euro gift
Enquête: 101-Het is OK voor een christen om te roken! Ja Nee

Organisaties

Alpha Nederland lanceert nieuwe campagne: ‘Tijd voor elkaar’

De Marriage Course, onderdeel van Alpha Nederland, daagt kerken en parochies uit om mee te doen met een campagne gericht op duurzame relaties. De campagne laat zien wat de verstrekkende, positieve gevolgen zijn als stellen tijd voor elkaar maken. Arnoud Drop, directeur van Alpha Nederland: “Als je tijd voor elkaar maakt, kan het niet anders of je bespreekt kleine ergernissen, lost conflicten makkelijker op en je hebt betere seks.”
 
Realiteit van tijd voor elkaar
Partners die beiden buitenshuis werken, praten gemiddeld maar een paar minuten per dag met elkaar. Maar tijd mét elkaar is wat anders dan tijd vóór elkaar. “Je kunt allebei tegelijk in dezelfde ruimte naar een scherm turen, terwijl je alsnog niet samen bent. We zijn ervan overtuigd dat tijd voor elkaar maken bijzondere effecten heeft op je relatie,” aldus Drop.
“Die gedachte inspireerde deze campagne: de beloftes van tijd voor elkaar, maar met een humoristische twist. Zo is een van de scenario’s die we schetsen: ’Ons record conflict oplossen is met 0,034 seconden verbeterd’. Absurd natuurlijk, alsof je elke ruzie gaat timen. Maar het zet je wel aan het denken: hoe lossen wij conflicten op?, kunnen wij het in onze relatie beter aanpakken?”

Kansen voor de kerk
Kerken en parochies zijn de sleutel in de campagne. “Tijd voor elkaar maken, kan op veel verschillende manieren”, gaat Drop verder, “maar om te beginnen kunnen koppels een Marriage Course volgen. En zo komen we bij de kerk, want het merendeel van de cursussen wordt door de kerk georganiseerd. Met de Marriage Course kunnen kerken en parochies relaties heel concreet ondersteunen.” Dat is van essentieel belang volgens Drop: “Door een Marriage Course te organiseren, geef je als kerk een positieve impuls aan de huwelijken binnen je gemeente. Dit draagt bij aan een gezonde gemeente, want sterke relaties hebben een domino-effect: de volgende generatie krijgt goede voorbeelden van hoe een relatie kan zijn. Als een kerk meedoet met de campagne biedt dat een prachtige kans om rand- en niet-kerkelijke buurtbewoners te bereiken en betrekken.”

Over de Marriage Course
De relatiecursus bestaat uit zeven avonden uit. Onder het genot van een diner voor twee krijgen partners toelichting op thema’s als conflicten oplossen, vergeving, goede seks en communicatie. Met concrete vragen en oefeningen gaan partners met z’n tweeën in gesprek. De kracht van de Marriage Course zit hem in het feit dat de cursus niet probleemgericht of normatief is, maar relaties juist positief benadert.
Een deelnemer van de Marriage Course: “Waarom zouden we wachten tot het fout gaat? Je auto laat je ook APK keuren, zelfs als die nog prima rijdt en je nergens last van hebt.”

Hoe kan de kerk meedoen?
De Tijd voor elkaar-campagne zal op lokaal en landelijk niveau plaatsvinden. “In augustus en september ondersteunen we lokale teams bij hun campagne. In december en januari herhalen we de campagne op landelijke schaal en zijn we offline en online nog meer zichtbaar, bijvoorbeeld op billboards en in de media,” vertelt Drop enthousiast.
Meedoen met de campagne van de Marriage Course? Vraag gratis de infobrochure aan op alphanederland.org/tijdvoorelkaar.

Over de organisatie
Alpha Nederland is een dynamische en groeiende organisatie die zich inzet voor: evangelisatie van Nederland, vitalisering van de kerk en transformatie van de samenleving. Alpha Nederland biedt naast Alpha ook Alpha - Youth, Alpha - Students, Alpha - Prisons en Alpha - Senioren aan. Ook is zij uitgever van de Marriage en Parenting Courses. Deze cursussen zijn gericht op duurzame en gezonde relaties binnen het gezin. Daarnaast werkt Alpha Nederland samen met partners aan de Worship Central Course en de Prayer Course. Alpha Nederland wil de lokale kerk toerusten en dienen bij haar missie om mensen te helpen een leven met Jezus te ontdekken en te ontwikkelen. Kijk voor meer informatie over het werk van Alpha Nederland op alphanederland.org/organisatie.


Reageren