#T - Grootsgedrukt
Enquête: 009-Israël moet een Palestijnse Staat toestaan. Ja Nee

Mijn getuigenis

Onvruchtbaar en toch zwanger!

Mijn man en ik namen 1 maart 2014 deel aan een conferentie. Aan het begin van de bijeenkomst werd gevraagd of iemand pijn had. Ik had, zoals bijna iedere dag, krampen in mijn buik. Mijn man Ethan wist dat. Hij gaf mij een duw in de zij en mij bleef niets anders over dan op te staan en mijn verhaal te vertellen.

====================================================================
Dit is het getuigenis van Gabriëlla. Je kunt op dit artikel reageren door onderaan een reactie te schrijven. Ook kun je Gabriëlla direct een e-mail sturen. Die e-mail krijgt niemand anders te zien. Klik hier om een e-mail aan Gabriëlla te sturen.
==============================================================================

Tijdens onze huwelijksreis had ik een nierbekkenontsteking gehad en de sterke antibiotica die ik toen toegediend kreeg per infuus, had mijn darmflora helemaal kapot gemaakt. Sinds drie jaar had ik daardoor grote problemen met mijn darmen. Ik kon geen eiwit tot mij nemen, geen melkproducten, geen suiker en nog veel meer niet. Zelfs een glas water deed pijn.

Ze baden voor mij en … de pijn verdween! Toch wist ik dat ik niet de hele waarheid had verteld. Ik heb sinds mijn vijftiende levensjaar het Polycysteus-ovariumsyndroom. In iedere eierstok had ik zo’n 15 tot 20 cysten en daardoor was ik onvruchtbaar. Meerdere artsen hadden mij verteld dat ik nooit zwanger zou kunnen worden. Ze wilden de cysten operatief verwijderen, maar omdat daarbij het risico aanwezig is dat de eierstokken beschadigd worden, wilde ik dat niet.

In de pauze gingen mijn man Ethan en ik naar de leiders van de conferentie en vertelden hun alles. Toen hebben zij voor mij gebeden. Iets bovennatuurlijks gebeurde. Er stroomde een warmte van mijn hoofd, door mijn longen naar mijn buik, waar de warmte ronddraaide alsof ik schoongemaakt werd. In het begin was ik nerveus, maar toen ontspande zich iedere spier in mijn lichaam en er kwam een grote vrede over mij. Ik dacht: God houdt van mij en Hij heeft mij genezen. Toen zij voor mij baden wist ik het gewoon: God heeft mij genezen! Die middag heb ik alles gegeten wat opgediend werd zonder dat ik krampen kreeg. Ik was zo blij en dankbaar, want ik wist dat de cysten verdwenen waren.

In Psalm 113:9 staat: De Heer doet de onvruchtbare huisvrouw wonen als een blijde moeder van kinderen. Halleluja. Ik moest ook denken aan Sarah, Rebecca, Lea, Rachel, Hanna, Manoch de moeder van Samsom, Ruth en aan Elisabeth, de moeder van Johannes de Doper. Deze onvruchtbare vrouwen in de Bijbel werden allen zwanger en kregen een kind!

En ik wist dat ik één van hen was. Tijdens de conferentie kreeg ik een beeld van drie kinderen en iemand had gezien hoe één van onze kinderen gelukkig tussen Ethan en mij heen en weer sprong. Hoe wonderlijk. Het woord was voor mij al waar geworden. Ik was zo gelukkig!

1 April had ik een afspraak bij mijn arts. Hij vroeg of ik de medicamenten nog innam. Ik zei: “Nee, ik weet dat u niet gelovig bent, maar ik ben genezen en ik heb de medicijnen niet meer nodig!”. Hij antwoordde: “Bid rustig verder!”. Toen hij mij onderzocht kon hij geen cysten meer vinden. Sinds de dag dat ze voor mij gebeden hebben, heb ik al mijn vrienden, gelovigen en niet gelovigen, verteld dat ik genezen was, en nu kon ik hen het bewijs van de arts tonen! God doet geen halve wonderen. En... sinds januari 2015, oftewel 10 maanden sinds m'n genezing, zijn wij hele gelukkige ouders van een zoon. Hij heet Jaydon, wat betekent: dankbaar; God heeft gehoord. Halleluja! Dank U Heer!

Ik schrijf dit alles om u te bemoedigen. Ik ben geen bijzonder iemand, die door God meer geliefd is als jij. God houdt net zoveel van jou en wil jou Zijn liefde tonen. Lees de Bijbel en weet dat Hij direct tot jou spreekt. De beloften gelden vandaag nog precies zo als toen ze geschreven werden. Wij mogen in de Naam van Jezus voor anderen en voor onszelf bidden en grote wonderen verwachten.

Gabriëlla

Reageren


Monique lemaier

24-05-2018 10:19
Goedemorgen ik ben monique lemaier en heb al jaren een kinderwens sinds 2 jaar een vaste partner maar raak niet zwanger en hoop echt op een wonder dat het ons mag overkomen .

Monique lemaier

24-05-2018 10:19
Goedemorgen ik ben monique lemaier en heb al jaren een kinderwens sinds 2 jaar een vaste partner maar raak niet zwanger en hoop echt op een wonder dat het ons mag overkomen .

Regine

16-11-2017 10:04
Hoi,
Heel fijn en bijzonder.
Wij zijn al 6 jaar bezig en hebben alle denkbare behandelingen gehad tot in Belgie toe. Ook heb ik voor me laten bidden. Niets.
Nu 42 jaar. Over 3 maanden 43. En nu?!
Beetje pijnlijk. En niks van God gehoord. Niets. Mede christenen om min heen beginnen me te zeggen dat het tijd wordt het te accepteren en me toe te leggen op andere dingen in de kerk en dat ik ook geestelijke kinderen kan hebben. Ik wil een kind van ons samen. Mijn man is moslim. Dat is niet eenvoudig. Toch heeft God ons samen gezegend. Er is veel liefde. Is dat dan de reden?! Rouw voor het leven is dit. Een van de zwaardere dingen in het leven. Ik wil dit vooruitzicht niet. Mvg
Ps: bid voor mij en mijn man
Er zijn er tee woning die echt bidden voor een kind boor ons. Allemaal bidden voor rust en vrede en acceptatie

Hans

30-04-2016 08:20
Nelleke.. het gebed van een rechtvaardige vermag veel, je mag zelf ook bidden - voor jezelf.

Ik ben ook steriel en in mijn situatie ben ik er eigenlijk blij om, hoewel ik graag een hok vol kinderen zou hebben gehad, maar de Heer doet alles medewerken ten goede.

25-10-2015 08:47
Beste Nelleke,

Bedankt voor jouw berichtje. Ik ben blij dat mijn getuigenis jouw bemoedigd heeft. Het spijt me dat je zo lang op een antwoord van mij hebt moeten wachten, maar ik was me er niet bewust van dat er ook op de website direkt gereageerd kon worden. Ten eerste ben ik blij te horen dat je een gelukkige moeder van een zoon bent en dat jij je weer hersteld hebt van je ziekte! Je familie heeft je nodig!

Ik kan me goed voorstellen dat je nog een verdere kinderwens hebt, zo heb ik dat ook en elk nieuw kind is weer een wonder en geschenk van de Heer. Je vroeg of elk gebed verhoord wordt of alleen door bepaalde mensen of conferenties. Het kan lijken of sommige mensen de gaven hebben en anderen niet, maar elk gebed van iedereen kan verhoord worden, als het uit geloof en uit de autoriteit van de Heilige Geest gebeden wordt én als het de wil van de Heer is. Zelfs een kind kan bidden voor een dove of een blinde! In de bijbel zegt Jesus dan ook: gelukkig zijn degene die het geloof hebben als van een kind. En weet je waarom? Omdat zij écht geloven en niet een tweede, derde, vierde of vijfde alternatief achter de hand houden... of sceptisch zijn zoals wij volwassenen vaak kunnen zijn. Ook zegt Jesus: Ik ga terug naar mijn Vader, maar Ik zal jullie een Helper sturen (de Heilige Geest) en jullie zullen nog grotere wonderen verrichten! Wow... Met andere woorden, als we Jesus hebben aangenomen als onze Heiland en als we gedoopt zijn met de Heilige Geest, dan hebben wij de autoriteit gekregen om de ziekte te gebieden ons lichaam te verlaten. Jezus is immers voor ons gestorven en zoals in de Bijbel staat zijn wij genezen door zijn wonden. Soms gaat dit dan meteen, zoals bij mij het geval was en soms gaat dit geleidelijk. Soms moeten wij een weg inslaan die we niet begrijpen en moeten wij langer lijden. Soms lijkt het erop dat gebeden niet verhoord worden. Wij kunnen ons leven echter niet van boven zien, wij zien enkel een puzzelstukje van de gehele puzzel... Het voelt aan alsof je in een dal zit zonder uitkomst, zoals in psalm 23. Maar juist dan moet je de Heer danken, want ook dan is Hij bij je en heeft hij het beste met je voor. Merlin Carothers heeft daar een goed boek over geschreven.

God heeft de vrouw een kinderwens gegeven en deze is bij jou ook verhoord. Dank de Heer! Nu wens jij je nog meer kinderen. Menselijk gezien, zou men zeggen: het is te laat, je bent nu in de overgang. Voor God is echter niets onmogelijk; kijk maar naar Sarah in de Bijbel. De vraag is echter of het verstandig is om nu nog een baby te verlangen aangezien ook jij ouder wordt en je kind je ook in 10 of 20 jaar hard nodig heeft. Dit is ook de reden dat God ons vrouwen zo heeft gemaakt en dat we niet kinderen krijgen op een leeftijd dat we het eigenlijk niet meer aankunnen, zowel lichamelijk als mentaal. Maar ik heb hier geen antwoord op. Leg het daarom bij de Heer. Dank Hem voor de situatie waarin jij verkeert, hoe gek dat ook klinkt en vraag de Heer naar wat het beste voor jou en jouw gezin is. Hij houdt zielsveel van je zoals je bent en heeft het beste met jou en je gezin voor. Geloof dat! Zoek in de bijbel naar antwoord op je vraag en bezoek een kerk waar mensen samen met jou willen bidden. Ik ga naar een kerk in Zwitserland, maar ik weet dat er ook goede levendige gemeenten zijn in Nederland. Ik heb begin juli mijn sleutelbeen drievoudig gebroken. Ik heb nu een ijzeren plaat en haak in mijn schouder. Volgende week moet ik opnieuw geopereerd worden om deze te laten verwijderen. Met een baby van nu 9 maanden is dit verre van leuk. Ook heb ik nog dagelijks pijn, maar toch dank ik de Heer! Ik weet dat Hij me ter plekke had kunnen genezen, zoals Hij me 1 maart 2013 ter plekke genezen heeft. Velen hebben ook samen met mij gebeden voor een supernatural healing, maar tot op heden is dat niet gebeurd, al gaat het ijzer er wel veel eerder uit dan verwacht. Ook heb ik de liefde en steun van mijn man ouders en nieuwe vriendinnen uit mijn straat mogen ervaren, wat ik niet had willen missen. Jaydon, onze zoon, heeft er nauwelijks onder geleden en ik heb hem, ondanks m'n schouder toch veel kunnen dragen. De duivel had me de vreugde en dankbaarheid willen wegroven, maar dat zal hem niet lukken! Ik hou van de Heer en ik ben dankbaar ook voor deze tijd waar ik doorheen moet gaan. Ik verheug me op de 'geschenken' die eruit voorgekomen zijn en uit voortvloeien, want ik weet dat Hij van mij en ons houdt en en dat Hij het dus ten goede zal doen laten uitwerken.

Ik hoop dat mijn antwoord je verder helpt. Weet dat je er niet alleen voor staat en je kunt alles bij de Heer brengen in gebed en Hij zal je antwoord geven. Hij houdt van je...

Liefs, Gabriëlla

Nelleke van der Beek

11-09-2015 02:11
Beste Gabriella,
Wat fantastisch voor jullie dat deze wonderen zijn gebeurd.
Dit verhaal bemoedigd mij ook. Zijn er mensen met speciale gaven of
conferenties waar God meer doorheen werkt?
Of werkt God door elk gebed heen? Wij hebben gelukkig 1 zoon, maar door een moeilijk leven en ook veel ziekten heb ik geen tweede kindje kunnen krijgen. Gelukkig leef ik nog, en ik zou zo graag nog een kindje ontvangen, ik ben inmiddels in de overgang, ik ben ook al 47 jaar, toch hoop ik dat God het mij gaat geven.
Weten jullie personen of conferenties waar ik heen kan gaan. kunnen jullie voor ons bidden en op mijn mail reageren?

MVG Nelleke
Gr. Nelleke